Friday

Mid Valley dan novel M.A.I.D

Assalamualaikum...

Semalam aku dan ex classmate pergi jalan-jalan. Oh, tidak ke mana sangat pun, hanya ke Mid Valley. Sampai-sampai je terus cari food court dulu. Tenaga amatlah diperlukan memandangkan malam tu aku tak tido dan breakfast pun tak cukup untuk gain balik energy aku. Jangan terkejut aku cakap kalau aku tidur sepanjang dalam train. Memang nyenyak lah tidur. Cuma terkejut bila terperasan kehadiran lelaki dalam ladies coach. Ingatkan aku yang salah tempat ke ape ke. Maybe dah penuh sangat kot, so diorang pun masuk lah ladies coach tu. Tak pun diorang tak faham ape itu 'Ladies Coach', muke pun ade iras-iras warga asing.

Selesai makan, kitorang start senaman kaki kitorang dari satu level, to another level. Member aku ni kate nak beli beg tapi yang peliknye merayau ke kedai baju. Aku pun layan je, kot-kot terjumpa baju yang cun melecun dan berkenan di hati. Tapi memang susah la. Dah jumpe yang cun, saiz pun ok, colour pulak yang aku tak berkenan. So, at the end aku tak beli pun.

Then, aku teringat aku ade bace blog ini. Memang tak dapat dinafikan aku rase berkobar-kobar untuk membeli novel tersebut. Kalau dulu berkire lah jugak nak beli novel, tapi sekarang tak kesah da. Lagipun kalau kite betul-betul sukakan sesuatu, tak salah rasenye untuk kite berkorban kan? Tapi member aku tu ade member card, so dapat diskaun. Alhamdulillah.


Tenang je bila masuk kat sini.


Membace.


Membace lagi.

Teringat dulu masa zaman sekolah, ramai yang pesan budak-budak jangan baca novel, nanti perasaan terbuai-buai. Seolah-olah membace novel tu memang BIG mistake habis la. Lagi-lagi kena cap minah bunga lah, minah novel bagai lah. Eh hello, at least aku membace. Banyak cakap ilmu tak ada tak guna jugak. Membace tu kan amalan mulia. Tak rasa tercabar ke, kita duduk berbual-bual, then nampak di satu sudut, ada orang membaca dengan khusyuknya. Lagi-lagi yang selalu membace ni orang yang dah berusia dan bangsa bukan Melayu. Sebab tu bangsa bukan Melayu cerdik-cerdik belaka. Entah kenapa, situasi itu membuatkan aku tercabar. Tapi nak compete, kena lah dengan cara yang positif. Tak kisah lah baca novel bahasa Melayu je pun, tapi biasanya ada juga diselitkan a few English words kan? Sikit-sikit, lame-lame jadi bukit lah. Tu salah satu perkara yang kita boleh belajar la from novel.

After beli novel, perut dah mule buat mini konsert minta diisi. Dalam otak aku dah terbayangkan double cheese burger. Ok, jalan-jalan sikit, then terus berlari-lari anak ke McDonald. HAHA. Bohong lah kan, kaki dah sakit sebab dah lama tak pakai sneaker tu, lepas tu ada hati nak lari-lari anak. Just jalan dengan penuh kesopanan ke McD, dah sampai terus cop tempat duduk. Then member punye member yang belikan makanan untuk kami. Aku hanya duduk macam mem besar. HAHA.




Ni lah Wani and cik abang die yang belikan makanan tu. Thanx korang!




Ejat dan aku.

Novel dah beli, perut pun dah diisi. So apa lagi, aku dari KL dah dengar dah katil aku menyeru-nyeru kt PD tu. Aku dan tido memang tak dapat dipisahkan. Cuti lame yang tinggal lagi sebulan ni mengeratkan lagi hubungan kami. Ok fine, ini bukan crap edition ye. Pukul enam petang, kami moved dari MV. Sampai rumah pukul sembilan lebih. Exhausted. Tertido, tak sedar lappy tak shut down. Oh, sangat tak bagus untuk jangka hayat laptop aku. Sorry dear.

p/s : Kenapa aku tak tido malam tu? Biarlah rahsia. HAHA

2 comments: