Friday

Cemburu is jealous!

Assalamualaikum..

Itu hari aku sudah lepas ke Langkawi. Walaupun tak dapat berpoya-poya shopping sakan macam yang aku harapkan, tak pelah, bukan rezeki aku. Lagipun sedar lah sikit cik nadhira oi, ekau nak shopping sakan guno duit sendiri tak po lah jugak. Ni tak, dongan muko seposen tadah tangan kat parents ekau mintak ratus2.  Polompang ado la ha. Amboi, manyak cantik adik manis. Hak tuih!
Tak lame lagi, aku akan ke Perlis. Ade aktiviti which mean, i will sweat. HAHA. Sebut pasal peluh, aku tak tau lah kenape, aku sorang je yang rase macam ni or orang lain pun rase perkare yg same. Aku selalu fikir peluh itu membuatkan aku seksi. Oh, rileks la, nak seksi tak semestinye pakai baju tak cukup kain. Tu tak masuk dengan ketatnye lagi.  Nak seksi tak semestinye kene pakai gincu sampai comot2. Konon2 seksi lah tu. Ok, yg bawah umur sile tutup muke macam ni :

 Tutup muke tapi tangan tak rapat. Kantoi~

Ok, intro ends here. HAHA.
(Macam karangan SPM)

******************************

Aku tibe2 je dapat idea nak taip first entry untuk this month bile teringatkan perkataan peluh. Cikgu aku penah cakap, orang yang kuat berpeluh especially kt muke ni kuat cemburu. Apakah? Aku agak terase di situ sebab ramai orang kate aku kuat cemburu. HAHA. Nak aje aku tergelak besar tapi dek rase hormat yg tinggi kat cikgu aku tu, aku cover lah ketawa aku tu. Dahla belajar tak hebat mane, kang buat cikgu tu terase, tak ke naya aku. Kurang berkat. PMR pun tak pass lagi masa tu. Dulu2, ibu aku kate kalau x pass PMR, kawen je terus. Agak2 offer tu masih on lagi tak? Ok, aku memang gatal. Kadang2 je. 

Actually, muke aku memang sangat obvious kalau berpeluh. Teringat dulu mase darjah due, aku masuk satu tarian ni. Tak ingat lah tarian sempena ape, tapi yang aku ingat, aku kena pakai cheong sam mase tu. Kalau dah pakai cheong sam tu, maknanye tarian cina lah kan. Maka, aku dan memember semua di'touch up' tebal2. Konon2 nak kasi cerah ala2 amoi gitu. Tapi part mate memang tak dapat nak alter lah, dah mate aku memang melayu asli gitu. So, bile tibe giliran aku make up, aku rase macam lame gile. Tapi aku senyap je, jakun lah jugak. Kat umah mane bule usik make up ibu aku. Nak kena titik tangan tu, buat lah. So, bile dah kena make up tu. Layan je lah. 

Tibe2..

Cikgu A : Kenape lame sangat make up kan izza ni?

Cikgu B : Entah lah kak, asyik berpeluh je dia ni. Dari tadi saya betulkan.

Aku : *Saya berdebar2 nak naik pentas. Agak2 siti nurhaliza cuak cam ni tak tiap kali die perform? (baris ni auta je sebab muke aku mmg kuat berpeluh)

Aku ni kan memang payah nak percaye orang cakap kan? So i choose untuk tidak percaye yang aku kuat cemburu.


                                                             ******************************************


Kalau korang perasan lah, kat FB kan selalu ade kuiz-kuiz kan. Ape? Ingat habis silibus je ade kuiz. AHAKS. FB pun ade okay. Personaliti mengikut jenis darah, personaliti mengikut minat lah, personaliti mengikut tarikh lahir lah and macam2 lagi. Kadang2 pelik tengok notification banyak sangat. Lagi-lagi kalau notification tag aku dengan gambar yg tak berkenaan dengan aku, memang laju lah tangan aku remove tag tu. HEHE. Bunyi macam anti gile kan? Tapi last2 aku tengok jugak lah. Oh, tag aku kat quiz result ye. Di situ bermulah kegatalan aku nak jawab kuiz tu. Aku tertarik dengan kuiz ni 'Personaliti Mengikut Tarikh Lahir'. Tip tap tip tap. Aku kuat cemburu? Ah, tak nak percaye lagi.  HAHA.


******************************


Jalan-jalan dalam shopping mall je sudah boleh menghilangkan stress. Tak perlu mengeluarkan sesen pun. Lagi-lagi kalau pergi watson, itu tempat wajib singgah ok? Kenapa? Next entry lah. Note that siapa2 yang nak keluar date dengan aku. Ok, itu gurau je. Tapi mate aku tak kan terlepas pandang gadis-gadis sunti yang innocent dipimpin oleh bodyguard tak bertauliah ni. Sinis sungguh bahase aku, maaf. Cume kadang-kadang aku juge cemburu ingin merase dipimpin. Macam mase kecik-kecik dulu kan, siap kena dukung lagi. Tapi tak lah sampai nak kena dukung dek 'cik abang' kt shopping mall. Sungguh tidak ayu sopan ok. 

Eh, aku sudah teradmit aku cemburu? Oklah, tidak pelik kalau aku cemburu, aku ade sembilan perasaan. Bukan aku je, sume perempuan. Jangan salahkan kami kaum hawa kalau kami tak mampu untuk mengawalnya, kami tak minta untuk dilahirkan begini. Oh, itu bukan bermakne kami tak bersyukur. Sila pahamkan ayat tersebut ye. Mungkin benar aku cemburu (akhirnya aku mengaku), tapi untuk melabel aku kuat cemburu, oh tidak salah.  But do not blame me if I can not control it. Please? 

p/s : Aku tak puas shopping coklat sahaja! Bukti? Sila rujuk last entry :P

4 comments:

  1. aik..gambo model malu2 kucing ek,,hahahha

    http://hangleotalk.blogspot.com/2011/07/x-jatuh-kemana-cinta-kuklu-x-tumpah.html

    ReplyDelete
  2. model tak bertauliah...peace :P

    ReplyDelete
  3. jeles bertempat nih..hehehe

    done following back.. tq follow my blog. ada masa lawat lagi. peace :D

    ReplyDelete
  4. jeles tu kadang2 sesat..sbb tu jadi jeles x bertempat :P
    no hal..thanx for following me too~

    ReplyDelete