Monday

Perlis pulak~

Assalamualaikum...

First of all, maaf bebanyak sbb lambat post. Kata orang, tak sampai seru lagi. Macam mane seru nak sampai, dah katil je yang seru name aku memanjang. Pantang tinggal sekejap, tak lame lepas tu katil panggil aku balik. Maklumlah, lame tak jumpe. Ok, habis di situ sahaja edisi merepek untuk post kali ni. *Bohong*


Aku pernah mentioned before ni kan yang aku akan ke Perlis? Yeah. I went there for Komander Kesatria Endurance Challenge (KKEC). Endurance Challenge? Maka, haruslah berkampung dulu kat UiTM Shah Alam dulu sebelum melancarkan serangan kat pihak lawan. HAHA. Ayat macam nak pergi perang je. Semangat tu harus ada. Betul tak??



Walaupun sebelum ni aku berbelah bahagi lah jugak whether nak pergi KMNS or KKEC, but at last, i chose KKEC. Sebab? Nak jalan-jalan pergi Perlis. Kalau pergi matriks, balik kampung nanti pun lalu jugak. HAHA. See? Niat sudah salah di situ. Mule-mule, Kak Dalila yang IM aku one day tu, ajak hitamkan muke join KKEC. Mungkin disebabkan rindu yang membuak-buak untuk kelihatan seksi berpeluh-peluh, berlari ala-ala cerita hindustan, segala jenis lemak tepu dengan tak tepunya sungguh tak malu dah menyinggahkan diri mereka kat peha aku. Tahulah drumstick aku tak seksi macam artis korea tu, tapi still kena jaga sebelum mata aku sakit untuk memandang. 

Aku dan Ayie dah sampai dulu kt kolej sehari lebih awal. Die dari Perak, datang Shah Alam dgn public transport. Aku? Oh, jangan risau, aku ade driver tak bergaji. Ok, terbiadap pulak. Dah memang rezeki aku, kakak aku pun nak masuk new sem, maka aku balik dengan die je. Lepas die registered somewhere around Selayang, die dan cik abang die hantar aku ke Kolej Teratai bunga indah. Latihan mule keesokan hari. Nampak tak betape semangatnye aku? HAHA. Yosh! Semangat itu penting walaupun stamina aku tak berape nak uummphhh.

Dalam KKEC tu ade tiga acara yg dipertandingkan, larian, berbasikal dan kayak. Aku memang awal-awal dah reject kayak dalam hati. Setiap acara tu mesti berpasangan. Paham tak? Mesti ade siswa dan jugak siswi. Dua orang lagi simpanan. Kire total satu team lapan orang lah. Yang simpanan kalau boleh kena lah expert semua acara tu, mane tau last minute, tibe-tibe nak tukar orang ke. Tapi Alhamdulillah, everything's ok aja. Tu untuk student, alumni pun ade jugak. Haa, yang ni kena bangga dan kembang kejap, aku terjadi wakil alumni atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. 

Nak ke aku senaraikan peserta-peserta yg join? Jap, jap. Korang boleh bace kat sini. Nak cerita banyak pun, Ayie dah post awal. Curik idea aku lah tu. Die dah lame tak rasa tapak tangan aku tu. Erk, dia tak penah rase pun. Sebab? Saya gadis comel yang always berbaju kurung ayu dan lembut. Tak mampu nak tampar orang ni. 


Maka, apa motif post aku kali ni? Mungkin kali ni crap edition sebab banyak sangat benda nak cerita. Kasut? You mean running shoes ke? Yeah, that's it. Entah kenapa, kaki aku sakit semacam. Nak kata tak pernah lari, dulu jamboree pun latihan pun boleh tahan hebatnya. Kata senior, kasut aku tak sesuai untuk jogging. Tapi, they are not the first one yang cakap, kekanda kesayangan pun pernah cakap. Aku nak dengar? Memang harapan lah kan. HAHA. So, kali ni I got the 'reward' la. Macam mana rupe kaki aku tu, biarlah rahsia. *Buruk bebeno rupenye~

At least, aku belajar daripada kesilapan kesakitan. So, aku pun merajinkan diri cari info pasal running shoes. Boleh tengok kat sini. Hari tu my sis tanye, "Nak beli ape-ape tak?". Aku dengan confident 100% senyum and geleng. Tapi aku rase aku offer tu masih on till now. HAHA. Gelak-gelak jugak, korang paham tak nape aku gelak nih? Tak paham lah tu. Ketuk kepala kang baru tau. Aku nak mintak kakak aku belikan kasut baru  untuk aku. 

Hari tu masa lari, ade rase nak muntah. Penangan power bar. Hanya sendawa beberapa kali, banyak sangat aku bedal air 100PLUS kot. Memang malu gile dengan partner aku. Tapi malas nak layan dah. Aku awal-awal dah demand from pakar fisio ni aku nak power bar perisa coklat untuk next jamboree. Kedengaran agak kejam tapi aku tak nak susahkan next partner aku. Ok, itu tipu. Memang nasib la siapa yang dapat jadi partner aku nanti. Hanya mereka yang pernah lari dengan aku je yang tau. HAHA. Tadi jumpe ni, khas untuk memotivasikan diri yang selalu pancit mase lari. Kite kongsi sama-sama yer.

Sebelum bertolak balik ke Shah Alam, singgah Padang Besar. Sumpah kalau duit banyak masa tu, memang aku lah manusia yang akan shopping sakan tak ingat dunia. "Ayah, ibu, next destination kalau nak cuti kite pergi Perlis lah, ok?". Diorang tak cakap ape-ape pun. Diam tanda setuju. Maknanya oklah tu. Jalan-jalan di situ, beli baju.



Ni ha model tak bertauliah dah pakai.

Rase tu je kot aku nak merepek kali ni. Sudah lame tak blogwalking. Fatin Liyana pun dah lame x update. Zack pun same. Cara aku cakap macam aku kenal rapat dengan diorang kan? Rapat lah kot, senegeri kan? HAHA.

p/s : ape maksud mimpi kena geget dengan ular? lalalala~







5 comments:

  1. hoi hoi hoi...sape yg curik idea sape ni (-_-")
    btw..nice post..siap ade link power bar lg..hahaha...link ayamas xde ke???hehe =p

    ReplyDelete
  2. hahaha...aku dah agak ko mmg nak post pasal KKEC sbb ko slalu xde idea...*jahat btol ayat aku...link pelempang ade..ko nak?..HAHAHA..

    ReplyDelete