Thursday

ubat stapler..

Assalamualaikum...

Entah kenapa, hari ini tibe2 dapat extra ilham nak update blog. Kenape extra? Sebab baru je update blog ari tu. Malam tadi dok depan lappy, tengok2 balik gambar aku yang lame2. I mean mase aku pakai braces la. Sambil main2 ekor rambut, mencari idea ape yang aku nak post kt blog. Idea kelihatan tak mahu menunjukkan diri, maka aku pun beralih ke facebook. Komen status member. Komen gambar orang. Like gambar orang tapi payah nak jumpe gambar yang aku like. HAHA. Sume fesyen nak jambu2, termasuklah adik aku. Ok, habis di situ. Memang idea tak nak jumpa aku. Ape busuk sangat ke aku ni? Bukan main payah nak tunggu idea datang kat aku ni. 


Rase macam dah nak give up, nak tido macam impossible je sebab dah tido lepas maghrib. Ni sume gara2 akak aku syok layan bola malam tadi, Malaysia vs Taiwan. Thanx God Malaysia menang, berbaloi lah die bersorak malam tadi. Tibe2 "X commented on your photo". Of course, aku rase kuman gedik makin aktif tapi kelihatan agak pelikla. Gambar ape lah yang budak ni komen ni. Ni mesti tak de keje budak2 ni. Mane tak nye, kalau dalam kelas dulu, diorang ni ade je modal nak usik orang. Kalau budak2 yang kuat melatah tu, memang jadi mangse la. Abes buku latihan dikoyaknya. Padahal cikgu nak tengok homework tu jap lagi. 

What the? fuiyo kak jah dah mkin hot la btol x . Sah budak2 ni memang tak de keje. Nak kenekan aku lah ni. Teringat satu moment dlm kelas zaman mude2 dulu....

                   *********************

Mase tu aku baru je pakai braces. So, memang aku dihujani banyak soalan. Tak sakit ke? Tak demam ke? Berape batang gigi kene cabut? Sakit tak kene cabut gigi? Tak kurang jugak yang berkate macam ni. Eh, dulu kan sedare aku pakai mende ni, demam 3 bulan kot, 3 bulan tu lah makan bubur je memanjang, ko x demam ke? HAHA. Dari dulu, mase aku register utk waiting list nak buat rawatan ortodontik ni, ramai je yang bagitau aku macam tu tapi aku tak percaye. Sebab? Aku degil. Kuang3. 

Tapi ade satu komen ni yang aku tak kan lupe, sampai sekarang.

I : Eh, Jah, kau pakai ni aku terbayangkan something lah.

Aku : Ape die? (Budak laki ni bukan bule caye, imaginasi nak tinggi je)

I : Besi kat gigi kau, yang kotak2 tu, macam ubat stapler lah..

Aku : HAHA..(Mase ni gelak dah tak reti tutup mulut. Sakit wa cakap sama lu)

I : Cube kau bayangkan, kalau gigi kau tercabut, mesti besi yang kotak2 tu macam tergantungkan? HAHA..

Aku : *Budak ni mmg nak kenekan aku

                       **************

Till now, i asked myself, macam mane die buleh bayangkan sampai ke situ? But still, I know that it's a joke. Takde niat nak ejek or whatever. Entah kenapa kali ni aku rindukan sekolah mungkin. Teringatkan perangai budak2 kelas dulu. But i think, they are growing up better than yesterday. 

p/s : Gara2 tengok gambar pakai braces and member komen pic ni kat fb, dapat idea utk post kali ni. Next? Just wait and see :)





No comments:

Post a Comment