Tuesday

free tax??

Assalamualaikum..

Agak lama aku tinggalkan blog aku ni. Mesti die kesunyian, macam tuannya. HAHA. Bohong di situ, aku selalu je gelak even jiwa kacau. Mereng der~

Ke mana aku menghilang? I just followed my family vacation to Langkawi. Takkan aku nak tinggal sorang2 kt rumah sedangkan family members aku yang lain syok2 shopping. So, sekarang ni korang paham kan kenapa aku sangat bersemangat nak pergi. Membawa diri tu mmg one of the reasons lah, membawa diri dari ape pun aku tak tau. Tapi yang penting, terapi yang paling best - shopping. Saat tu aku dah terbayang blouse and tudung yang cun melantun-lantun. Boleh buat stok untuk third sem. Aha, untuk syawal yang bakal menjelma juga. Wah, sangat excited. Kalau begini lah gayanya, mmg lokasi yg sesuai utk membawa diri. Shopping, shopping and shopping. Dengan free tax nya lagi. Memang dalam hati ada taman lah macam ni. Siap ade rama-rama sekali.

Last Thursday, pukul 1 pagi, kitorang moved ke Baling. Kena lah ambil adek kesayangan aku sorang tu kat MRSM Baling. Takkan nak tinggalkan beliau sorang2. Dah la birthday die dah memang dekat mase tu. Kire beruntung lah die sbb dpt celebrate birthday dengan family this year. Then, lepas ambil die after die habis kelas, kitorang teruskan lagi perjalanan ke Langkawi. At last, around 9pm kitorg sampai kt hotel. Malam tu just makan2 and prepare fizikal and mental untuk tough day tomorrow.

Ok, esok tu kitorang jalan2 dulu walaupun dalam hati aku dah membuak2 nak shopping. Akak aku mungkin tidak terase bosan sebabnye my parents bagi die special permission utk drive. Aku? Duduk kat belakang and tidak sabar2 nk masuk ke shopping mall yg ber'air cond'. HAHA. Kitorang ade singgah satu tempat ni, namenye 'Beras Terbakar'. So funny. Kat situ ade gerai2 la jual ubat, kain batik, kraf tangan and macam2 lagi lah.

Dah petang baru my parents decide nk shopping. Search mane2 mall yang menarik namenya through GPS. Oh, tak perlulah aku mention apa nama tempat tu. Masuk2 je entrance, orang x ramai. First impression, tempat ni mcm nak bankrupt je. HAHA. Jalan2 dalam tu, banyak kedai kosong. Nothing much yang menarik perhatian untuk orang macam aku yang aim nak shopping bagai nk rak macam dah ade duit sendiri kan.  Nak  shopping sakan mcm mane kalu harge barang tak lah jauh beza sgt dengan tempat aku pun. Ternyata free tax tu pun tak dapat menghiburkan aku yang berduka lara ni. Ke aku yang terlalu banyak berfikir. Aku pun tak tau. Tapi yang pasti, mungkin benar Langkawi tu kawasan free tax tapi barang2 yang dijual tak lah murah mane pun. Mungkin selera aku terlampau besar kot kalau bab2 shopping ni. HAHA. Padanlah orang takut nak kawan dengan aku. 

Tapi ( banyak sangat tapi da..) tak lah disappointed sangat. Sebab? Coklat. HAHA. Memang aku boronglah beli coklat. Sampai sakit gigi aku kan sebab banyak sangat makan coklat. Tak padan dengan pakai retainernye. Other than that, kedai makan kat sane best. Kalau sebelum ni aku x pandang kedai mamak, tapi kate sane, aku siap main mate dengan pak cik yang tebar roti canai tu. HAHA. Auta je. Main mate konon, mentang2 baru beli eyeshadow :P . 

So missy izza, lain kali jangan mudah percaye ok. Orang kate free tax je, hang da semangat nak shopping bagai. Padahal kalau member ajak shopping macam2 alasan bagi ye. Selagi tak dengar ''Ade sale lah..", memang tak bergeraklah aku.

Entry kali ni xde gambar sebabnye aku x berape bernafsu nak ambil gambar. Cahaye matahari memancar2. Silau aku dibuatnya. Terkedip-kedip. Sori k. And thanx sebab nak bace post ni walaupun aku condemn certain2 tempat. Sori again~

p/s : tinggalkan 'jejak' anda ye :p

2 comments: