Wednesday

fobia kat BAS!!!

assalamualaikum, tadi pergi round kat taman perumahan dengan my sister, then ternampak ni~

Oooh!

Lihat tajuk ye. Fobia dengan bas?..Kenape? Tolong jawab ye, orang nak tahu ni..
Ade insiden buruk mase tunggu bas?Ragut?? Oh tidak. But seriously that INCIDENT memang buat aku meluat naik bas till now.

Ape cer?

Tempat aku tunggu bas tu memang jauh dari umah aku. So every morning, kena move awal sikitlah kan. Yela,  kena lah ikut mase drebar bas tu, kang x pasal2 kena tinggal. Noted ye, ikut mase bukan kepala. 

I have my own reason kenape aku lagi suke tunggu bas kat tempat yg jauh, padahal ade je tempat yg lagi dekat. 

Ok, cecite cecite. 

Nak ceritalah ni. 

Mase aku sekolah dulu, bas first trip pukul 6.30pg (awal tu beb), tapi aku prefered lagi naik bas second trip, pukul 6.50pg. Tapi tulah, drebar tu 'SURUH' aku naik bas first trip. Tapi aku degil, esok pagi selambe je aku naik bas second trip. Ayah aku penah cakap, "Selagi x de body contact, biarkan je kalau orang nak cakap ape pun." Okla, mula2 drebar tu membebel gak. Aku malu kot. Panas telinga ni beb. Dah la baju aku lain drpd yg lain, i mean i was a prefect. Ade lah jugak aku TERmenjawab. HAHA. Ok fine, memang salah SAYA.

Maybe sebab tu, the next day, i got the "REWARD". Tak lah gempak mane, setakat drebar bas tu tinggalkan aku tercongok sorang2 kat situ je. Mentang2 aku sorang je yg tunggu bas kat situ. Rase mcm nak bakar je. Errr, kenape bakar? Kite bakor je~

UUwwwaaaaa. Malu2. Rase macam x nak keluar rumah lagi dah. Nangis2 hentak kaki. Ok, tu penipu ok. Sampai ke tua lah aku x kahwin macam tu. Gatal kamu ni izza! Ala, i'm already 20 k? Kalau dulu2 ni, dah ade 4 orang anak, sila paham ye. HAHA.
Simple incident kan? But really make me fobia and meluat nak naik bas pergi sekolah. Nak harap parents hantar, memang x lah kan. Sekolah tempat ibu mengajar lain, nanti ibu lambat sampai sekolah. Ayah pagi2 memang dah sibuk keje. Nak tak nak, kena jugak naik bas tu. Takde pilihan, memang kat taman perumahan aku tinggal tu, tu je tauke bas yg ade. Bile dah kene tinggal mcm tu, aku pun pikelah macam mane nak naik bas lambat ni? So i made the decision nak tunggu tempat yg jauh sikit, biar lah jauh, yg penting hati x sakit. 

Ala, tempat jauh pun kena gerak awal jugak. Baik naik bas 6.30pg tuh.

HAHA. Sebab tempat yg jauh tu, kena turun bukit, kurang 5 minit, aku dah sampai. Memang laju lah kan aku jalan, dengan baju kurungnye. Fortunately, aku x penah jatuh k? Thanx Allah swt. Mule2 tu drebar tu macam marah jugak kat aku, tapi aku buat dunno je. Die takkan berani usik aku (muke kejam :P). AND die mesti berhentikan bas punye, sebab ramai lagi orang lain yg tunggu bas kat situ.

So, moral of the story? Cerita bagai nak rak je eh..

I learnt that, what u give, u get back. Jangan menjawab. Ok, mulut ni memang utk menjawab kot. Izza, jangan menjawab, nnt kena tinggal bas lagi.

Jangan merungut byk sgt, think of a solution. Cakap mcm pro kan? Mule2 masuk U, selalu jugak naik bas gi fakulti. Tapi berebut2lah. Hari2 kena pkai kasut, kalau x memang kaki kena pijak, berparut, hantaran kureng. Oh, sgt tak best! Then memang x mampu nk dengar girl2 sekalian "bersuare" nak cepat sampai fakulti, OMG! Macam orang lain x de kelas 8.30pg plak kan? Plus memang "fobia" abes dgn bas, hari2 menapak g fakulti. Second sem x naik bas pun except kalau kena pergi fac malam2. Memang mantap lah stamina den. Mantap ke? HAHA. Tak kesah pigmentation pun.Itam itu menawan. Berpeluh sikit, sabor je lah. Bakar lemak2 yg terkumpul tu. Nanti masuk kelas ade aircond.

~Panjang gile post kali ni, jangan post ni bace korang sudah. Sori ye. (",)


No comments:

Post a Comment